20 Aralık 2009

Bir Eczacının En Büyük Sorunu


4 yıldır okuyorum, diğer sorulan soruların toplamından daha fazla soruldu bu soru. özellikle arayıp soranlar var.

-yaa ben alkol aldım da, bi ağrı kesici içersem bi şey olur mu??
-ben antibiyotik kullanıyorum da gece iki bira içsem bi şey olmaz di mi??
-hacı, efervesanı tekila yla içmeyi düşünüyom, ölmem di mi? (öl a... koyim, daha neler)

etkileşim yapar mı?? ne bileyim yapar mı, karaciğer enziminin bekçisi miyim lan senin. bazısında yapar, bazısında yapmaz. hayır ne çok içiyosun böyle arkadaşım, nasıl bi hayat düzenin var, ben içmiyorum lan o kadar. vücudunun direnci ebesininkini görmüş, günde 3 tane antibiyotikle ayakta duruyosun, bitiksin. hala votkanın, biranın derdindesin.

hayır, öyle bi ders olsa keşke "alkol-ilaç etkileşimi 101" misal. hoca gelse arkadaşlar şu ilaçlarla günde bi bira içiyoruz, yalnız 70lik değil, hayvanlık yapmayın, 50lik içiyoruz. şu ağrı kesiciyle ben denedim geçen gece 2 bira 1 de vişne-votka içtim hiç bişeycikler olmadı. gerçi kafa yaptı biraz ama çok sigara dumanı vardı hacı dese mesela. (evet evet hacı dese) lazım böyle bi ders çünkü.

daha 1 saat önce aldım bu konudaki en son soruyu. hiç çağıran da yok a.... koyim, millet işin sefasında biz vademecum muamelesi görüyoruz =)

Hiç yorum yok: